القائمة الرئيسية

الصفحات

اخر الأخبار [LastPost]

طريقة حذف وقفل حساب اكونت تليجرام نهائياً

طريقة حذف حساب وقفل اكونت تليجرام نهائياً

افضل طريقة لاغلاق حسابك علي تليجرام فى لحظة

الكل يبحث عن طريقة سهلة لقفل اكونت تليجرام، الخاص بك او اكونت تم عمله بالغلط الكثير من الناس عانو من هذه المشكلة، لكن الحل بسيط جداً واقدم لكم فى هذا الموضوع طريقة سهلة ومجربه لحذف حسابك من على تطبيق تليجرام..

ماهو تطبيق Telegram

تطبيق تيليجرام عبارة عن تطبيق للتراسل الفوري مقل واتساب وماسنجر وياهو وسكاي بي، وهو تطبيق مجاني ومفتوح المصدر ومتعدد المنصات ويركز على الناحية الأمنية، مستخدمين تطبيق تيليجرام يمكنهم تبادل الرسائل  كما بإمكانية المتمتع بالخصوصية الكاملة  فى عدم رؤية الصور والفيديوهات الخاصة بهم الا ان يقوم هو بفتح التشفير...

طريقة حذف حساب تليجرام نهائياً

انا كنت واحد من ضمن الناس اللي كانت بتدور علي طريقة لحذف حسابها من على تطبيق "Telegram" وبصراحة غلبت واعدت ادور هنا وهناك، لحد ما لقيت طريقة سهلة جداً وجربتها على حسابي وفعلاً الحساب اتقفل فى اقل من ثواني..

والشكلة بقي في اية ان فى حذف الحساب من على التطبيق لكن بيرغمك، انك تستمر فى قفل التبطيق لمدة شهر بدون استخدام عشان يتم،حذف حسابك من على  "Telegram" طب افرد انتا عايز اقفل الحساب حالاً يبقي تعمل اللي هقولك عليه..

اول حاجة هاتعملها هتدخل على الرابط الموجود فى اسفل الموضوع وبعد كده اول ما هتفتح اللينك هتلاقيه ظاهر ليك بالشكل ده 

هتقوم كات فى خانة "your phone number" رقم تليفونك اللي انتا كنت عامل بيه الحساب وبعد ماتكتب الرقم، هايبعتلك رسالة على حسابك فى تليجرام فيها كود الحذف،هتاخد الكود كوبي وتحطي فى خانة الكود وتعمل "Next".


بعد كدة هيجيلك الصفحة دي هتختار منها الاختيار التاني اللي هو "Delete account" تمام كدة لحد هنا وبعد ماتضغط عليها هتظهر ليك الصفحة دي...

بعد كدة هتضغط على اختيار حذف الحساب "Delete my account" وبعد كة هيظهرلك رسالة تاكد فيه حذف الحساب بالشكل ده 


تقوم عامل تاكيد بالضغط على المربع الاحمر "Yes,delete my account" بعد كدة هيجي رسالة خضرة اللون بتاكد ان تم حذف حسابك من على تليجرام بالشكل ده.


وبكدة يكون تم حذف الاكونت الخاص بك من على تطبيق تليجرام بشكل نهائي،وهذه تعتبر الطريقة اللي جربتها انا شخصياً لحذف حسابي من على تطبيق "Telegram"..

حذف حساب تليجرام نهائياً

تعليقات